طبق برآوردهای جدید گروه تحقیقاتی اووم(Ovum) کاربری فزایندهی خدمات آیپیمبنای شبکهی اجتماعی در میان مصرفکنندگانی که با گوشیهای هوشمند انجام میگیرد سبب شده تا از درآمدهای پیامکی بهرهبرداران مخابراتی در سال 2010 میلادی 8.7 میلیارد و در سال 2011 میلادی 13.9 میلیارد دلار کاسته شود.
وایمکس نیوز - طبق گزارش جدید اووم این کاهش که در سال 2010 و 2011 به ترتیب 6 و 9 درصد بوده است به دلیل محبوبیت ارتباطات پیامی از طریق شبکههای اجتماعی همچنان تداوم خواهد داشت و بهرهبرداران مخابراتی اگر خدمات قدیمیشان را بازسازی نکنند جایگاهشان در بازار ارتباطات پیامی را از دست میدهند.
نیها دهاریا کارشناس کاربرسنجی اووم و نویسندهی این گزارش میگوید ارتباطات پیامی در شبکههای اجتماعی به خدمات پیامی سنتی لطمه زده است و درآمدهای بهرهبرداران در این بخش دچار کاهش فزاینده خواهد شد و بهرهبرداران برای از دست ندادن جایگاهشان در بازار ارتباطات پیامی باید به ایجاد همکاریهای فراگیر بین خودشان، الگوبرداری از ابتکارات شبکههای اجتماعی، بسیج قابلیتهای خودشان در حوزهی ارتباطات پیامی و بهرهبرداری از روابط نیرومندشان با مشترکین روی بیاورند.
البته به باور اووم علیرغم تهدیدی که گریبانگیر عایدات ارتباطات پیامی شده است حضور نیرومند ارتباطات پیامی از طریق شبکههای اجتماعی را باید فرصت تلقی کرد زیرا چنین تهدیدی سبب میشود تا شرکتهای مخابراتی به سراغ درآمدهای جانشین مانند خدمات فراخباند سیار بروند و اکنون که بازار محک خورده است میدانند که چه انواعی از خدمات ارتباطات پیامی جواب میدهد